/1/ A jegyzői irányítás alá tartozó személyügyi és humánerőforrás-menedzsmenttel kapcsolatos feladatok:
/2/ A költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011.(XII.31.) Korm. rendelet 15. § (1) bekezdése alapján működik a belső ellenőrzés, amely több belső ellenőr foglalkoztatása esetén önálló szervezeti egységet képez Belső Ellenőrzési Csoportként. Több belső ellenőr foglalkoztatása esetén a csoport tevékenységét a jegyzőnek alárendelve végzi, a csoportot csoportvezetőként a belső ellenőrzési vezető irányítja. A belső ellenőrzés – egy belső ellenőr foglalkoztatása esetén a belső ellenőré, több belső ellenőr foglalkoztatása esetén a Belső Ellenőrzési Csoport – feladata a Belső ellenőrzési kézikönyv, a vonatkozó jogszabályok, a pénzügyminiszter által közzétett módszertani útmutatók és a nemzetközi belső ellenőrzésre vonatkozó standardok szerint végzi feladatait az egész Hivatal vonatkozásában, a Szakcsi Kirendeltséget is beleértve:
/3/ A jegyzői irányítás alá tartozó közbeszerzési ügyintéző
/4/ A jegyzői irányítás alá tartozó közbeszerzési ügyintéző feladata a közbeszerzésen kívüli beszerzési eljárások felügyelete és koordinálása a vagyonrendelet és beszerzési szabályzat előírásai szerint, ennek keretében különösen:
/5/ A jegyzői irányítás alá tartozó feladatok a polgármester, az alpolgármester(ek) és a jegyző napi munkavégzésének elősegítése körében:
/6/ A jegyzői irányítás alá tartozó gondnok végzi a Dombóvári Központi Hivatal működésével összefüggő gondnoksági feladatokat, ennek keretében
/7/ A jegyzői feladatkörbe tartozik a Városháza portaszolgálatának, az információs pultnál (recepció) a folyamatos rendelkezésre állás biztosítása a Dombóvári Központi Hivatal dolgozóinak munkarendje szerinti munkaidőben. A portaszolgálatot végző kezeli és továbbítja a Hivatal központi telefonszámára beérkező hívásokat, valamint irányítja az ügyfeleket az ügyfélfogadási időben.
/8/ A jegyzői irányítás alá tartozó hivatalsegéd közreműködik a portaszolgálat és a hivatali szállítási feladatok ellátásában.
/9/ A jegyző irányítás feladatkörébe tartozik az adatvédelemmel, a választásokkal és népszavazásokkal kapcsolatos feladatok ellátása. Az adatvédelmi tisztviselőt a jegyző jelöli ki.
A Polgármesteri Iroda a Dombóvári Központi Hivatalhoz tartozik, feladatait a dombóvári önkormányzat, annak döntéshozó szervei és tisztségviselői tekintetében látja el.
A Polgármesteri Iroda feladatai:
Az Önkormányzati Iroda a Dombóvári Központi Hivatalhoz tartozik, feladatait a dombóvári önkormányzat, annak döntéshozó szervei és tisztségviselői tekintetében látja el.
Az Önkormányzati Irodán feladatai a képviselő-testülettel és a bizottságokkal kapcsolatban:
Az Önkormányzati Iroda ellátja a Hivatal informatikai hátterének biztosításával kapcsolatos feladatokat, ezen belül különösen:
Az Önkormányzati Iroda vezetője az iratkezelés felügyeletével megbízott vezető. Az Önkormányzati Irodán belül működő Iktató feladatai az iratkezeléssel kapcsolatban:
Az Önkormányzati Irodának a humán közszolgáltatásokkal és az önkormányzati intézményekkel kapcsolatos feladatai:
Az Önkormányzati Irodának az intézményfenntartó társulásokkal kapcsolatos feladatai:
Az Önkormányzati Iroda feladatai a nemzetiségi önkormányzatokkal kapcsolatban:
Az Önkormányzati Iroda egyéb feladatai:
A Hatósági Iroda a Dombóvári Központi Hivatalhoz tartozik, feladatait a dombóvári önkormányzat, annak döntéshozó szervei és tisztségviselői tekintetében látja el.
A Hatósági Iroda adóügyi feladatai:
A Hatósági Iroda szociális igazgatási feladatai:
A Hatósági Iroda anyakönyvi igazgatási feladatai:
A Hatósági Iroda egyéb feladatai:
A Hatósági Iroda végzi a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszerrel kapcsolatos hallgatói pályáztatás lebonyolítását, a pályázatok értékelését és döntésre való előkészítését.
/1/ A Pénzügyi Iroda a Dombóvári Központi Hivatalhoz tartozik, feladatait a /2/ pontban foglalt kivétellel a dombóvári önkormányzat, annak döntéshozó szervei és tisztségviselői tekintetében látja el.
/2/ A Pénzügyi Irodán belül – a gazdasági szervezet részeként – külön szervezeti egység, csoport látja el a /3/ pont szerinti feladatokat Attala Község Önkormányzat, Csikóstőttős Község Önkormányzata, a Csikóstőttősi Német Nemzetiségi Önkormányzat és az Attalai Aprók Háza Óvoda, valamint a Kapos-menti Terület- és Vidékfejlesztési Társulás tekintetében a munkaügyi feladatokkal együtt.
/3/ A Pénzügyi Iroda feladatai:
A Hivatal gazdasági szervezete a Pénzügyi Iroda, ügyrendje külön szabályzatban kerül kiadásra. Az ügyrend tartalmazza az irányításra, a felügyeletre és az iroda vezetésére vonatkozó legfontosabb szabályokat, a belső munkamegosztást, a szervezeti egységek részletes feladatait, a kiadmányozás és a helyettesítés rendjét.
A Pénzügyi Iroda irodavezetője a Hivatal gazdasági vezetője.
A Pénzügyi Iroda végzi a lakásokkal és a nem lakáscélú bérleményekkel kapcsolatos feladatokat, így különösen az alábbiakat:
A Pénzügyi Iroda ellátja az önkormányzat vagyonával és a vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatokat, ezen belül különösen:
A Városüzemeltetési Iroda a Dombóvári Központi Hivatalhoz tartozik, feladatait a dombóvári önkormányzat, annak döntéshozó szervei és tisztségviselői tekintetében látja el.
A Városüzemeltetési Iroda feladatai:
A Városüzemeltetési Iroda feladata a közterület-felügyelethez kapcsolódóan:
A Városüzemeltetési Irodához tartozó városi főépítész feladatai:
A Hivatal Szakcs, Lápafő és Várong községek közigazgatási területén az ügyfélfogadást, az igazgatási munka ellátását, valamint a képviselő-testületek és a polgármesterek tevékenységéhez kapcsolódó adminisztratív teendők ellátását az állandó jelleggel működő Szakcsi Kirendeltség útján, valamint a Lápafői Ügyfélszolgálat és a Várongi Ügyfélszolgálaton heti egy alkalommal helyszíni (kihelyezett) ügyfélfogadást tartó ügyfélszolgálati megbízott közreműködésével biztosítja. A Kirendeltség biztosítja a Szakcs, Várong és Lápafő önkormányzatainak és a szakcsi települési nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával és pénzügyeivel, a Szakcs Község Önkormányzata által fenntartott óvoda gazdálkodásával, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátását.
A Hivatal Csikóstőttős község közigazgatási területén az ügyfélfogadást, Csikóstőttős település részére az igazgatási munka ellátásához, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával összefüggő feladatok ellátását az állandó jelleggel működő Csikóstőttősi Kirendeltség útján biztosítja. A Dombóvári Központi Hivatal biztosítja Csikóstőttős Község Önkormányzat Képviselő-testületének működésével összefüggő adminisztratív feladatok ellátását a Hivatal létrehozásáról és fenntartásáról szóló megállapodásban meghatározottak szerint a jegyző által kijelölt köztisztviselő útján.
A Hivatal Attala község közigazgatási területén az ügyfélfogadást, Attala település részére az igazgatási munka ellátásához, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával összefüggő feladatok ellátását az állandó jelleggel működő Attalai Kirendeltség útján biztosítja. A Dombóvári Központi Hivatal biztosítja Attala Község Önkormányzat Képviselő-testületének működésével összefüggő adminisztratív feladatok ellátását a Hivatal létrehozásáról és fenntartásáról szóló megállapodásban meghatározottak szerint a jegyző által kijelölt köztisztviselő útján