Panasszal és a közérdekű bejelentéssel bárki – szóban, írásban vagy elektronikus úton – fordulhat a panasszal vagy a közérdekű bejelentéssel összefüggő tárgykörben eljárásra jogosult szervhez. Az ügyintézésnek nincs illetéke, illetve szolgáltatási díja.
A Dombóvári Közös Önkormányzati Hivatalt, illetve a hozzá tartozó önkormányzatokat illetően a bejelentések, panaszok megtételére elsődlegesen az alábbi hivatali elérhetőségek szolgálnak:
- cím: 7200 Dombóvár, Szabadság utca 18.
- telefonszám: 74/564-564
- fax: 74/564-501
- e-mail: onkormanyzat@dombovar.hu
- hivatali kapu: DVARONK
A Dombóvári Közös Önkormányzati Hivatalhoz, illetve a hozzá tartozó önkormányzatokhoz (Dombóvár, Attala, Csikóstőttős, Szakcs, Várong, Lápafő) címzett panasz, közérdekű bejelentés megtételére a honlapon elhelyezett űrlap kitöltésével is van lehetőség (a balra található Panasz, bejelentés megtétele nevű pontban), valamint közérdekű bejelentés tehető az alapvető jogok biztosa által üzemeltetett védett elektronikus rendszer segítségével is: https://www.ajbh.hu/kozerdeku-bejelentes-benyujtasa.
Az írásbeli bejelentéshez nyújt segítséget az alábbi nyomtatvány: Bejelentő lap
A bejelentő lap használata nem kötelező, a bejelentés más formában is megtehető, elektronikus úton az E-PAPÍR szolgáltatás (Témacsoport: Önkormányzati igazgatás, Ügytípus: Adatkérés, tájékoztatás kérése, közérdekű bejelentés, javaslat) segítségével. További információ: https://epapir.gov.hu/
A szóbeli közérdekű bejelentést az eljárásra jogosult szerv köteles írásba foglalni és a bejelentő számára másodpéldányban átadni. Ha a panaszt, illetőleg a közérdekű bejelentést nem az eljárásra jogosult szervhez tették meg, azt nyolc napon belül oda át kell tenni. Az áttételről a panaszost, illetve a bejelentőt egyidejűleg értesíteni kell. Ha a közérdekű bejelentés jogszabály megalkotására vagy módosítására irányuló javaslatot tartalmaz, azt a jogalkotói hatáskörrel rendelkező személynek vagy szervnek is meg kell küldeni.